Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) bürokrasiyi azaltmak, kırtasiye ve zaman israfının önüne geçmek amacıyla elektronik imzaya geçti.

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, iş ve işlemlerde bürokrasinin azaltılması, kırtasiye ve zaman israfının önüne geçmek amacıyla elektronik imzaya geçilmesi yönünde genelge yayınladı.

Doküman Yönetim Sisteminin (DYS) uygulanması ve elektronik imzaya geçilmesiyle eğitim alanında yaklaşık 75 milyonluk nüfusun tümüne doğrudan hizmet veren MEB, milyonlarca evraka ilişkin işlemleri elektronik ortamda gerçekleştirebilecek.

Elektronik imzayla, bürokrasiden kaynaklanan engellerin ortadan kaldırılması, resmi yazışma süreçlerinin daha etkili ve hızlı bir şekilde yerine getirilmesi, telefon, kağıt, kırtasiye, bilgisayar yazıcı kartuşu veya toneri ile ulaşım masraflarının azaltılması, kaynaklarda tasarrufa gidilmesi, kurumların kendi aralarında haberleşmesi, evrakın postaya verilmesine gerek kalmaması, hizmetlerde verimlilik, hız, şeffaflık sağlanarak kalite standardının yükseltilmesi amaçlanıyor.

Bununla birlikte elektronik imzayla evrak kayıt defteri otomatik olarak oluşturularak, evrağın kaybolması, deforme olması gibi sorunların ortadan kalkması sağlanacak ve istenilen evrak çeşitli özelliklerine göre anında bulunacak. Bu sayede modern yönetim sistemlerinin kullanılması bağlamında kurumsal kapasitenin geliştirilmesi ve arttırılması sağlanacak. Uygulamayla arşiv de elektronik ortamda saklanacak.
Bu yazının devamını okumak için aşağıdaki linki kullanabilirsiniz.
http://www.hurriyet.com.tr/teknoloji/21803451.asp

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir